2015年4月5日 星期日

內地投資熱2015: 中國式「盲搶股 」

內地投資熱2015: 中國式「盲搶股 」

記得2011年時日本發生大地震時,最令筆者印象深刻係中國式「盲搶鹽」。當時網上出現傳言指碘鹽可以對抗輻射,令內地出現搶鹽情況,令食鹽價格炒高一倍。再到2013年時內地大媽搶完鹽,又出現中國式「盲搶金潮」,香港金鋪前線銷售人員樂在其中,周氏金鋪業績亮麗。

踏入2015年,搶金熱潮減退,內地開始進入「盲搶股」大時代。上星期上證綜合指數創7年新高報 3800點,滬深兩市成交金額達11,310億元。據中國結算公司公佈,上周新開股票戶口達167萬個,創出歷史新高,已經打破2007年6月1日該周的162萬開戶紀錄。上星期出席老表於內地舉行的婚禮,兄弟團得知我都係熱愛玩股票,就問我對近期內地股市有咩意見,仲叫我比個「冧把」佢地。

「冧把」就無比到佢地,但內地股市暢旺,滬深兩市成交金額急升,證券帳戶開戶人數大幅增長,股票市場參與者增加,最當炒及受惠的公司一定是中資劵商股如中信證券 (6030), 海通證劵 (6837)。而滬深港將於今年三地互聯互通,港交所(388)擔當港未來“共同市場”模式的重要角色,具長線投資價值。當深港通於今年下半年正式開通,股民於香港劵商開立證券戶口,投資者便可以同時投資香港、深圳、上海三地市場,投資靈活便利同時亦享免稅,於香港設立子公司的中資劵商亦會從中受惠,如國泰君安(1788), 海通國際(665)。

大陸式盲搶方式早於2011年出現,搶鹽搶金到搶股,教曉大家中國式風格就係羊群心理,愈高愈搶,不重理性分析及基本因素。投資A股千萬不要跟內地股民說市盈率,股息率或市脹率,他們只要股票升幅率夠牛便可以了,正所謂「唔理科網股定係銀行股,只要有升幅就係好股」。股票市場是零和遊戲,有市場得益者便有輸家。進入盲搶股既大時代,個個都可以係贏家,但懂得定立止賺位,見好就收,方為真贏家,你想做大媽定係真贏家,其實只係一線之差。

沒有留言:

張貼留言